Vi er lige nu inde i en periode, hvor flere og flere fysiske forretninger vælger at opsætte en hjemmeside. Det er et stort projekt, som mange desværre tror mest af alt handler om, at opsætte hjemmesiden. Desværre er selve opsætningen af hjemmesiden kun en lille del af det, at drive en webshop. Man skal nemlig også skaffe besøgende til sin hjemmeside, hvilket er en proces, der aldrig stopper, og som bestemt ikke sker af sig selv.
Sådan får du besøgende på din hjemmeside
Der er mange måder at skaffe trafik til sin hjemmeside. Generelt deler man trafik op i to typer, nemlig betalt annoncering og organisk trafik.
Betalt annoncering kan være ting som reklamer på Google, Facebook, Instagram og andre steder. Dette er en sikker kilde til trafik, som dog også koster penge. Man skal derfor være helt skarp på, hvor meget det koster at anskaffe sig en kunde gennem betalt annoncering, samt hvor meget man tjener på en kunde.
Den anden type trafik er organisk trafik. Dette er som regel i form af søgemaskineoptimering og content marketing. Her koster reklamerne ikke penge, men derimod tid og arbejde. Hvis du vil have succes online, så vil du i langt de fleste tilfælde være nødt til at ligge kræfter i begge kilder.